Hoppa till sidans innehåll

Gammal träningsinfo


OBS: Ändringar etc aviseras på startsidanLänk >>

För att delta på träningarna vill vi att ni har betalat in aktivt medlemsskap alternativt familjemedlemskap samt betalat träningsavgift.

Information om träningsavgift för medlemmarna finns här >>

På grund av rådande situation med Covid 19 behöver vi göra anpassningar i träningarna under hösten. Vi testar med nedan upplägg till en början under hösten, det kommer utvärderas så förändringar kan ske.

Alla pass inomhus behöver bokas för att säkerställa så vi inte blir för många. 
Läs hur du bokar träningspassen här >>

Från och med måndag 14 september gäller nedan upplägg (frånsett onsdagspasset utomhus som startar 23/9):

  • Måndagar kl. 17.30-18.30 - gemensam träning inomhus - måste bokas
  • Måndagar kl. 19.00-20.00 - gemensam träning inomhus - måste bokas
    Två liknande pass, lite intensivare med mer hopp. Upplägg kommer variera från vecka till vecka. 

  • Tisdagar kl. 18.00-19.00 - gemensam träning inomhus - måste bokas
    Pass med lite mindre hopp. Upplägg kommer variera från vecka till vecka. 

  • Onsdagar kl. 18.30-19.30 - gemensam träning utomhus - behöver inte bokas (start 23/9)
    Utepass i byn där vi kommer blanda in stavgång, så ta med stavar och ha reflexväst. Man behöver inte kunna springa för att vara med utan man kan välja mellan att gå och springa med stavar. Kommer även vara styrkeövningar, en hel del hopp och andra konditionsövningar förutom stavgång. 

  • Onsdagar kl. 18.00-19.30 - tid för egen träning inomhus - måste bokas
    Tid för egen träning i Roddens Hus. Inget gemensamt pass utan man får köra själv. Det finns färdiga pass att köra om man vill det.

  • Fredagar kl. 06.00-07.00 - gemensam träning inomhus - måste bokas
    Lite intensivare med mer hopp. 

  • Fredagar kl. 18.00 -19.00 - gemensam träning inomhus - måste bokas
    Upplägg kommer variera från vecka till vecka. 

Onsdag 16 september är det ingen utomhusträning, den startar onsdag 23 september.

Vi följer folkhälsomyndighetens riktlinjer, länk till Folkhälssomyndighetens riktlinjer >>

Nu när vi väljer att starta upp gemensamma träningar inomhus igen måste vi se till att minska risken för att covid-19 sprids och vidta försiktighetsåtgärder. Det gör vi genom:

  • Minska antalet deltagare på träningspassen för att säkerställa att det inte blir för trångt på inomhuspassen. För att uppnå detta inför vi bokning av passen och lägger till fler pass än normalt. 
  • Fortsätta erbjuda ett utomhuspass i veckan
  • Se till att det finns möjlighet till handtvätt och handsprit
  • Se till att det finns möjlighet att torka av utrustning som används av flera
  • Se till att det finns tydlig skyltning av råden om att stanna hemma vid sjukdom och att ha god handhygien.
  • Städa oftare toaletter och ytor som många tar i

För att vi alla ska hjälpas åt att minska risken för smittspridning ber vi er som deltar på träningarna att:

  • Du som är sjuk, även med milda symtom, ska inte delta i aktiviteter. Stanna hemma tills du är helt frisk och ytterligare två dagar. 
  • Om du insjuknar under en idrottsaktivitet ska du gå hem direkt.
  • Håll god handhygien och tvätta händerna med tvål och vatten
  • Håll avstånd till varandra 
  • Byt om och duscha hemma före och efter träningen om möjligt
  • Ta med egen vattenflaska och fyll den gärna hemma
  • Ta med en egen svetthandduk att ha på träningspassen

Länk för att boka träningspass: http://brudpiga.bokamera.se

Läs hur du bokar träningspassen här >>

DSC_0030

Uppdaterad: 16 NOV 2020 20:33 Skribent: Lovisa Niss
E-post: Adressen Gömd

Klicka nedan för att komma till hemsidan för Brudpiga RK

Brudpigalogga genomskinlig

Samarbetspartners

AgnasArk

'

mårtas el

agnasark-001

jackon

fakab

st mikaelskolan

dalaklimat

lindab

assa

eb hedlund

teamgöthes

ostnor

tomoku_hus

iCell

Akero_logga

finja logga

Postadress:
Brudpiga RK - Rodd
Mats Niss, Västanvik Skarpholsvägen 11
79392 Leksand

Kontakt:
Tel: 0706206986
E-post: This is a mailto link

Se all info